Republika Srbija
MINISTARSTVO PRIVREDE
raspisuje
JAVNI POZIV
za dodelu bespovratnih sredstava u okviru
PROGRAMA PODRŠKE MALIM PREDUZEĆIMA ZA NABAVKU OPREME
Program podrške malim preduzećima za nabavku opreme u 2019. godini (u
daljem tekstu: Program) sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu:
Ministarstvo) u saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije (u daljem tekstu:
Razvojna agencija) i odabranim poslovnim bankama i lizing kompanijama:
BANKA POŠTANSKA ŠTEDIONICA AKCIONARSKO DRUŠTVO, Beograd
PROCREDIT BANKA A.D. Beograd
ERSTE BANK A.D. Novi Sad
EUROBANK AKCIONARSKO DRUŠTVO, Beograd
CRÉDIT AGRICOLE BANKA SRBIJA, A.D. Novi Sad
HALKBANK, Beograd
RAIFFEISEN LEASING DOO Beograd
UNICREDIT LEASING DOO Beograd
Ukupno raspoloživa sredstva za realizaciju Programa iznose
1.000.000.000,00 dinara. Opšti cilj Programa jeste jačanje
konkurentnosti privrednih subjekata, unapređenje njihovog poslovanja i
internacionalizacije, kao i kreiranje novih radnih mesta kroz
investicije u opremu.
Sredstva opredeljena Programom namenjena su za sufinansiranje nabavke
nove proizvodne opreme i opreme direktno uključene u proces proizvodnje
razmenjivih dobara (u daljem tekstu: proizvodne opreme) i izvođenje
građevinskih radova , i to:
1) proizvodne opreme i/ili mašina;
2) transportno-manipulativnih sredstava uključenih u proces proizvodnje
i unutrašnjeg transporta;
3) delova, specijalizovanih alata za mašine ili drugih kapitalnih
dobara;
4) građevinske mehanizacije za potrebe obavljanja građevinskih radova.
Oprema ne sme da bude isporučena niti plaćena delimično ili u celosti
pre datuma donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava.
Sredstva za realizaciju Programa se ne mogu koristiti za:
1) porez na dodatu vrednost (u daljem tekstu: PDV);
2) pokrivanje troškova koji su u vezi sa nabavkom opreme kao što su:
carinski i administrativni troškovi, troškovi transporta, špedicije,
skladištenja i manipulacije, montaže i instaliranja opreme, obuke i dr;
3) pokrivanje troškova koji su u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem
bankarskog kredita, odnosno finansijskog lizinga, kao što su troškovi:
obrade zahteva, kamate, trošak kreditnog biroa za korisnika, upisa
zaloge u Agenciji za privredne registre (u daljem tekstu: APR),
osiguranja pokretnosti, kursnih razlika i sl;
4) refundaciju sredstava za već nabavljenu (avansiranu, plaćenu ili
isporučenu) opremu;
5) zajmove i rate za otplatu kredita, kao i za reprogram kredita;
6) ostale troškove koji nisu u skladu sa namenom Programa.
Korisnici bespovratnih sredstava
Pravo da se prijave na konkurs za dodelu bespovratnih sredstava imaju:
1) pravna lica, registrovana u APR kao privredna društva ili zadruge,
koja su razvrstana na mikro ili mala pravna lica u skladu sa Zakonom o
računovodstvu („Službeni glasnik RS”, br. 62/13 i 30/18) prema
finansijskim izveštajima za 2017. godinu, kao i
2) preduzetnici registrovani u APR.
Uslov da zadruga koristi sredstva Programa jeste da je zadruga uskladila
svoja akta, organe i poslovanje sa Zakonom o zadrugama („Službeni
glasnik RS”, broj 112/15) i da se podvrgla zadružnoj reviziji u
poslednje dve godine.
Uslovi učešća u Programu
Uslovi koje moraju da ispune podnosioci prijave za dodelu bespovratnih
sredstava:
1) da su podneli jednoj od banaka ili lizing kompanija uključenih u
realizaciju ovog programa:
– popunjen zahtev za dodelu bespovratnih sredstava sa potrebnom
dokumentacijom kojom dokazuju uslove iz ovog odeljka;
– profakturu/predračun/predugovo
objavljivanja javnog poziva;
– sliku opreme sa profakture;
-za privredne subjekte koji obavljaju proizvodnu/građevinsku delatnost,
a kod APR imaju registrovanu šifru delatnosti različitu od
proizvodne/građevinske, dostaviti slike pogona, postojećih mašina ili
mehanizacije kao i kartice osnovnih sredstava za njih, tri fakture za
isporučenu robu ili radove iz prethodnog perioda;
2) da su upisani u registar APR najkasnije 31. decembra 2017. godine;
3) da nisu razvrstani kao srednje ili veliko pravno lice u skladu sa
Zakonom o računovodstvu prema finansijskim izveštajima za 2017. godinu;
4) da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak
likvidacije;
5) da su izmirili dospele obaveze javnih prihoda;
6) da su u većinskom privatnom vlasništvu;
7) da nisu u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika ili
srednja pravna lica;
8) svrha i namena investiranja u proizvodnu opremu su u skladu sa
prirodom delatnosti subjekta;
9) da su privredna društva, zadruge i preduzetnici, prema evidenciji
Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja o broju radnika na
dan 30. decembra 2018. godine imali najmanje jednog zaposlenog na
neodređeno vreme, odnosno da je preduzetnik kao osnivač bio obveznik
doprinosa po osnovu obavljanja samostalne delatnosti ili po bilo kojoj
drugoj osnovi;
10) da ne obavljaju delatnosti u sledećim sektorima:
– primarna poljoprivredna proizvodnja. Primarna poljoprivredna
proizvodnja, između ostalog, u smislu ovog programa, obuhvata gajenje
biljnih kultura i domaćih životinja i ostale namene u neposrednoj vezi
sa gajenjem biljaka i životinja, kao i čuvanje i skladištenje (nije
isključena nabavka opreme za obavljanje delatnosti pakovanja,
sortiranja, prerade i zamrzavanja npr. hladnjače ili sušare);
– izvođenje građevinskih radova od strane privrednih subjekata koji ne
poseduju svoju građevinsku operativu potrebnu za izvođenje radova
(proizvodnja građevinskih proizvoda je dozvoljena);
– saobraćaj i transport;
– proizvodnja duvanskih proizvoda;
– bilo koji oblik trgovinske, turističke ili ugostiteljske delatnosti,
izuzev pekara sa industrijskom proizvodnjom i prodajom, i usluga
keteringa;
– štampanje i umnožavanje audio i video zapisa, izuzev štamparskih
usluga;
– uslužne delatnosti (uključujući između ostalog i konsultantske,
marketinške, računovodstvene i usluge istraživanja tržišta kao i ostale
usluge informacione tehnologije, proizvodnje i emitovanja digitalnog
medijskog sadržaja, osim reciklaže);
– organizovanje igara na sreću, lutrija i sličnih delatnosti;
– proizvodnja i prodaja oružja i vojne opreme;
– proizvodnja i promet nafte i naftnih derivata;
– proizvodnja čelika i sintetičkih vlakana i vađenje uglja;
– proizvodnja i promet bilo kog proizvoda ili aktivnosti, koje se prema
domaćim propisima ili međunarodnim konvencijama i sporazumima, smatraju
zabranjenim.
Sredstva po ovom programu ne mogu se koristiti ni za projekte privrednih
subjekata u drugim delatnostima, ako ne doprinose ostvarivanju
specifičnih ciljeva Programa. Sredstva Programa se ne mogu koristiti za
nabavku opreme koju podnosilac zahteva za dodelu bespovratnih sredstava
proizvodi, kao ni u slučaju da je privredni subjekt bio korisnik
bespovratnih sredstava iz ranijih godina, a nije ispoštovao preuzete
obaveze.
11) da nisu u teškoćama prema sledećoj definiciji:
Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da
sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili
poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i
koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjoročno, ugrozili
njegov opstanak;
Privredni subjekt je u teškoćama:
– ako je odgovornost za njegove dugove ograničena, a izgubio je više od
polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio
više od četvrtine osnovnog kapitala;
– ako najmanje jedno lice neograničeno odgovora za njegove dugove, a u
finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za
više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od
četvrtine kapitala;
– ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka;
Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan uslov iz
stava 1. ove tačke, ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to
da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda,
rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga,
porast troškova kamata i pad ili nulta neto vrednost imovine. U najvećim
teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje
(insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak;
Privredni subjekt koji je osnovan pre manje od tri godine ne smatra se
privrednim subjektom u teškoćama, izuzev ako je reč o malom ili srednjem
privrednom subjektu koji ispunjava uslove za otvaranje stečajnog
postupka;
12) da u tekućoj fiskalnoj godini i u prethodne dve godine (u 2017,
2018. i 2019. godini) nisu primili državnu pomoć čija bi visina zajedno
sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23 miliona dinara.
Pri proveri kreditne sposobnosti privrednog subjekta, poslovne banke i
lizing kompanije će se voditi kriterijumima koje koriste u svojim
redovnim kreditnim, odnosno operacijama u vezi sa finansijskim lizingom.
Privredni subjekti će se ugovorno obavezati da predmetnu opremu neće
otuđiti najmanje 24 meseca po sklapanju ugovora o dodeli bespovratnih
sredstava, ugovora o kreditu, odnosno ugovora o finansijskom lizingu.
Privredni subjekti mogu otplatiti sredstva kredita, odnosno finansijskog
lizinga prevremeno u odnosu na rok koji je definisan u ugovoru sa
bankom, odnosno lizing kompanijom, s tim da ukoliko prevremenu otplatu
izvrše u toku prve trećine trajanja ugovora o kreditu, odnosno
finansijskom lizingu, dužni su da vrate celokupan iznos odobrenih
bespovratnih sredstava.
Finansijski okvir
Privredni subjekti koji zadovolje uslove Programa i kojima banke,
odnosno lizing kompanije uključene u realizaciju Programa, uslovno
odobre kredit odnosno finansiranje mogu ostvariti pravo na
sufinansiranje do 25% neto vrednosti nabavke proizvodne opreme.
Privredni subjekat je u obavezi da obezbedi učešće u visini 5% neto
vrednosti proizvodne opreme, dok će se preostalih 70% neto vrednosti
proizvodne opreme obezbediti iz kredita poslovnih banaka ili
finansijskog lizinga lizing kompanija uključenih u sprovođenje ovog
Programa.
U slučaju da su ukupni neto troškovi nabavke opreme viši od
20.000.000,00 dinara, korisnik može da finansira razliku većim
sopstvenim učešćem ili da za ovaj iznos uveća kreditni zahtev kod banke,
ili zahtev za finansijski lizing kod lizing kompanije.
Iznos odobrene bespovratne pomoći u visini do 25% od neto vrednosti
proizvodne opreme ne može biti manji od 500.000,00 dinara, niti veći od
5.000.000,00 dinara.
Način prijavljivanja i rok za podnošenje prijava
Precizno i tačno popunjena prijava i prateća dokumentacija u dva
primerka (jedan primerak je original/overena fotokopija a drugi primerak
je fotokopija), u skladu sa Programom, predaju se prilikom podnošenja
zahteva za kredit, odnosno finansijski lizing, u jednoj od
ekspozitura/filijala sledećih poslovnih banaka i lizing kompanija:
BANKA POŠTANSKA ŠTEDIONICA AKCIONARSKO DRUŠTVO, Beograd
PROCREDIT BANKA A.D. Beograd
ERSTE BANK A.D. Novi Sad
EUROBANK AKCIONARSKO DRUŠTVO, Beograd
CRÉDIT AGRICOLE BANKA SRBIJA, A.D. Novi Sad
HALKBANK, Beograd
RAIFFEISEN LEASING DOO Beograd
UNICREDIT LEASING DOO Beograd
U navedenim poslovnim bankama i lizing kompanijama se mogu dobiti i sve
informacije neophodne za učešće u Programu.
Potrebna dokumentacija:
1) popunjen prijavni obrazac – Obrazac broj 1;
2) potpisana izjava – Obrazac broj 2;
3) profaktura ili predugovor (kopija) izdata posle datuma objavljivanja
javnog poziva;
4) slika opreme sa profakture/predračuna/predugov
5) original ili overena kopija potvrde nadležne filijale Poreske uprave
da je podnosilac zahteva izmirio dospele obaveze javnih prihoda, izdata
nakon datuma objavljivanja javnog poziv.
Javni poziv je otvoren dok se raspoloživa sredstva ne utroše, a
najkasnije do 31.12.2019. godine. Privredni subjekti mogu podneti samo
jedan zahtev za dodelu bespovratnih sredstava za nabavku opreme kod
jedne banke ili lizing kompanije.
Nepotpune prijave neće se razmatrati. Prijave dostavljene na pisarnicu
Ministarstva će biti diskvalifikovane.
Na internet stranama Ministarstva privrede: www.privreda.gov.rs, i
Razvojne agencije Srbije: www.ras.gov.rs. može se preuzeti neophodna
konkursna dokumentacija: Obrazac broj 1, Obrazac broj 2, kao i Program
podrške malim preduzećima za nabavku opreme u 2019. godini, Informacija
o načinu sprovođenja Programa, i Informacija o uslovima izabranih banaka
i lizing kompanija, u kojima su bliže definisani svi bitni elementi i
pravila za učešće u ovom Javnom pozivu.
Ovde preuzmite dokumentaciju za konkurs.